Veelgestelde vragen

Zit uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Algemeen

Waarom shoppen via VOORDEELplatform?
Via VOORDEELplatform bespaart u bij honderden webwinkels op uw aankopen. Het enige dat u hoeft te doen is via VOORDEELplatform naar een aangesloten webwinkel te surfen. Na een aankoop wordt uw korting dan automatisch op uw persoonlijke account bijgeschreven en u ontvangt een e-mail ter bevestiging. 

Zijn de kortingen geldig i.c.m. de aanbiedingen van de webwinkel?
Ja, alle kortingen staan los van de aanbiedingen bij de webwinkels. De korting wordt berekend over de orderwaarde of u ontvangt een vast bedrag. Zo kunt u dus profiteren van dubbele kortingen tijdens een uitverkoop of speciale aanbieding.

Hoe kan ik gratis lid worden?
Meldt u hier éénmalig gratis aan en het besparen kan beginnen! Het opgeven van uw naam en e-mailadres is al voldoende. U kunt uiteraard ook via Facebook of Google registreren.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
VOORDEELplatform gaat zeer vertrouwelijk met uw gegevens om en verstrekt deze niet aan derden. De door VOORDEELplatform verzamelde persoonsgegevens worden behandeld conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt en u ontvangt dus geen spam of ongewenste email. Lees hier meer over ons privacybeleid.

Wat zijn cookies en waarom maakt VOORDEELplatform daar gebruik van?
Wij werken met cookies. Cookies zijn eenvoudige kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op de harde schijf of in het geheugen van uw computer. Cookies kunnen uw computer of de bestanden die op uw computer staan niet beschadigen. Wij maken gebruik van tijdelijke cookies. De informatie die via deze cookies wordt verkregen, wordt 60 dagen na uw laatste bezoek automatisch verwijderd. Cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om bij te houden welke producten u in uw winkelwagentje hebt liggen of om de voorkeuren die u heeft ingesteld voor een bepaalde dienst of webpagina vast te leggen. VOORDEELplatform gebruikt cookies om te kunnen bepalen welk lid recht heeft op korting die bij een webwinkel wordt ontvangen. 

Hoe blijf ik op de hoogte van acties van webwinkels?
Wanneer u bent aangemeld voor VOORDEELplatform houden wij u met onze nieuwsbrief op de hoogte van de leukste acties bij de webwinkels.
 

Account

Hoe kan ik een account aanmaken?
U kunt zich hier éénmalig gratis aanmelden voor VOORDEELplatform. Het opgeven van uw naam en e-mailadres is al voldoende.

Kan ik inloggen via Facebook?
Op VOORDEELplatform kunt u inloggen met uw Facebook-account. Uw Facebook e-mailadres en gegevens worden dan gebruikt voor het inloggen op VOORDEELplatform. Dit gaat automatisch door op de knop 'inloggen met Facebook' te klikken en vervolgens in te loggen bij Facebook. VOORDEELplatform plaatst geen berichten op uw wall zonder uw toestemming. 

Mag ik meerdere accounts hebben?
Nee, het is niet toegestaan om meerdere VOORDEELplatform accounts te hebben.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt het e-mailadres van uw persoonlijke account wijzigen door in te loggen op www.voordeelplatform.nl en in uw account te klikken op ‘Gegevens’. Op deze pagina kunt u uw wachtwoord aanpassen. U geeft uw nieuwe wachtwoord 2 x in en klikt dan op de button 'Opslaan'.

Hoe kan ik mijn emailadres wijzigen?
U kunt het e-mailadres van uw persoonlijke account wijzigen door in te loggen op www.voordeelplatform.nl en in uw account te klikken op ‘Gegevens’. Op deze pagina kunt u in het veld 'e-mailadres' het gewenste nieuwe e-mailadres invoeren. U klikt vervolgens op de button 'Opslaan'. 

Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
U kunt uw gegevens waarmee u bij ons staat ingeschreven wijzigen door in te loggen op www.voordeelplatform.nl en in uw account te klikken op ‘Gegevens’. Op deze pagina kunt uw gegevens wijzigen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Uw wachtwoord kunt u hier opnieuw aanvragen. Er wordt u gevraagd uw gebruikersnaam of e-mailadres op te geven, waarna u een e-mail ontvangt met een link. Via deze link kunt u zelf een nieuw wachtwoord instellen. Let op: het opgegeven e-mailadres moet hetzelfde zijn als het e-mailadres dat is geregistreerd in uw profiel op VOORDEELplatform. 

Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?    
U kunt aangeven dat u onze nieuwsbrief wilt ontvangen door in te loggen op www.voordeelplatform.nl en in uw account te klikken op ‘Gegevens’. In deze pagina kunt u aanvinken dat u onze nieuwsbrief wenst te ontvangen.

Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?
Heeft u al een account en kunt u niet inloggen op de website? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. U krijgt een e-mail met daarin een link op het het e-mailadres dat bij VOORDEELplatform is geregistreerd. Klik op deze link en maak een nieuw wachtwoord aan. Kunt u met het nieuwe wachtwoord niet inloggen? Neem dan contact met ons op en wij proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu?
Wanneer u uw gebruikersnaam bent vergeten, kunt u gewoon inloggen met uw e-mailadres als gebruikersnaam. Let op: het opgegeven e-mailadres moet hetzelfde zijn als het e-mailadres dat is geregistreerd in uw profiel op VOORDEELplatform. 

Hoe kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief?
Door onderaan één van de nieuwsbrieven die u van ons heeft ontvangen te klikken op "Afmelden" opent een scherm waar u het e-mailadres waarmee u bij ons staat ingeschreven kunt invullen. Vervolgens klikt u op "Verstuur" om u af te melden voor de nieuwsbrief.

Shoppen met korting

Hoe krijg ik bij VOORDEELplatform korting op mijn online aankopen?
Ga naar www.voordeelplatform.nl voordat u een aankoop doet, log in en klik via onze links naar de webshop van uw keuze om uw aankoop te doen. Wij registreren uw aankoop en schrijven de korting bij in uw account. Bij elke transactie ontvangt u ook een email ter bevestiging.

Moet ik altijd zijn ingelogd bij VOORDEELplatform om korting te krijgen op mijn aankoop?
Ja, alleen als u bent ingelogd bij VOORDEELplatform en klikt op de links op onze website kunnen we uw aankoop registreren en de vermelde korting geven. Zonder inloggen is registratie van uw aankoop niet mogelijk en kunnen wij geen korting geven.

Wanneer wordt mijn aankoop in 'Mijn account' getoond?
Uw aankoop wordt in principe binnen 4 uur getoond in uw account op VOORDEELplatform. De aankoop moet dan nog wel worden goedgekeurd door de betreffende webshop. Pas na goedkeuring door de webshop kunt u, bij voldoende tegoed in uw account, de korting laten uitbetalen. Bij elke aankoop in uw account staat aangegeven welke status de aankoop op dat moment heeft.

Waar kan ik met korting shoppen?
U krijgt korting op aankopen bij alle, bij VOORDEELplatform, aangesloten webshops. Klik hier voor een overzicht van alle aangesloten webshops of ga op de website naar Winkels. Bij elke webshop staat aangegeven hoeveel korting u per aankoop van VOORDEELplatform ontvangt.

Hoeveel korting krijg ik op mijn online aankopen?
De korting varieert per webshop en soms zelfs per type product of dienst. De door VOORDEELplatform verstrekte korting (een vast bedrag per aankoop of een percentage van het totale aankoopbedrag) staat aangegeven bij de informatie over de webshop. De korting wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten. 

Er staat bij een webshop dat er in punten wordt betaald. Hoe werkt dat?    
Bij een aantal webshops wordt er inderdaad gecommuniceerd in punten. Het aantal punten dat u ontvangt is afhankelijk van het aankoopbedrag. 1 punt vertegenwoordigt een waarde van € 0,01. De waarde van uw verdiende punten in Euro's kunt u terugzien in "mijn account" na registratie van uw korting.

Krijg ik op al mijn aankopen korting?
In principe wel, maar er zijn enkele uitzonderingen. Check daarom altijd de informatie van de webshop op VOORDEELplatform om te zien of de korting van toepassing is op het gehele assortiment van de webshop. Verschillen de kortingen per productgroep, dan wordt dit bij de informatie over de shop weergegeven. Staat er slechts één kortingspercentage of -bedrag vermeld en geen verdere bijzonderheden? Dan geldt de korting voor het gehele assortiment van de webshop. De korting wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten.

Betaal ik meer als ik via VOORDEELplatform koop?
Nee, u betaalt via VOORDEELplatform niet meer. Als u direct bij de betreffende webshop een aankoop zou doen, betaalt u dezelfde prijs. VOORDEELplatform geeft juist korting op de prijs van de aangesloten webshop, dus u betaalt via VOORDEELplatform altijd minder!

Krijg ik korting over het totale aankoopbedrag als ik producten retourneer?
Nee, bij het retourneren van een deel van de bestelling wordt de korting aangepast. Er wordt korting gegeven over het bedrag waarvoor daadwerkelijk wordt aangekocht. In enkele gevallen komt de korting bij aanpassing van de order of retournering van een deel van de aankoop in z'n geheel te vervallen. Wordt de gehele bestelling geretourneerd? Dan vervalt ook de gehele korting.

Kan ik gebruik maken van een kortingscode en tevens de korting van VOORDEELplatform ontvangen?
Ja, maar wij adviseren om alleen gebruik te maken van kortingscodes die worden vermeld op onze website. Kortingscodes van andere bronnen worden niet ondersteund, waardoor de korting van VOORDEELplatform in sommige gevallen komt te vervallen.

Zijn mijn account bij VOORDEELplatform en mijn account bij de aangesloten webshops hetzelfde?
Nee, uw account bij VOORDEELplatform staat geheel los van uw accounts bij de aangesloten webshops.

Als ik twee aankopen doe bij dezelfde webshop, moet ik dan terugkomen naar VOORDEELplatform om weer korting te krijgen?
Ja, om korting te krijgen van VOORDEELplatform moet u bij elke (nieuwe) aankoop via VOORDEELplatform doorklikken naar de webshop van uw keuze. U kunt wel meerdere producten tegelijk bestellen en korting krijgen, zolang het dezelfde order betreft. Is uw bestelling bij de betreffende webshop afgerond? Ga dan opnieuw via VOORDEELplatform naar de betreffende webshop om een nieuwe order aan te maken en (opnieuw) te profiteren van de korting van VOORDEELplatform.

Het kortingsbedrag voor mijn aankoop is incorrect. Hoe kan dit?
Voor aankoopbedragen en het berekenen van de korting is VOORDEELplatform afhankelijk van de betreffende webshop. In de meeste gevallen wordt de korting berekend over het aankoopbedrag exclusief verzendkosten en BTW. Hierdoor kan het aankoopbedrag in uw account lager zijn dan het bedrag dat u daadwerkelijk aan de webshop hebt betaald. Klopt uw korting (berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW en andere bijkomende kosten) niet? U gebruikt hiervoor het online supportformulier. Houd uw aankoopbewijs ook bij de hand. Wij gaan dan uitzoeken waarom het  kortingsbedrag incorrect in uw account staat.

Wat is de betekenis van de statussen van mijn aankopen?
Bij elke aankoop in uw account op VOORDEELplatform staat de status van de aankoop vermeld. Er zijn verschillende statussen mogelijk: 

  • In afwachting: Uw aankoop is geregistreerd, maar moet nog worden gekeurd door de webshop. 
  • Afgekeurd: Uw aankoop is niet goedgekeurd door de webshop en kan daarom ook niet worden uitbetaald door VOORDEELplatform. 
  • Goedgekeurd: Uw aankoop is goedgekeurd door de webshop en kan, indien het minimum uitbetalingsbedrag is bereikt, worden uitbetaald. 

De status van een aankoop wordt automatisch gewijzigd, zodra wij een wijziging ontvangen van de betreffende webshop.

De status van mijn aankoop is nog steeds 'In afwachting'. Wanneer wordt deze goedgekeurd?
Aankopen krijgen de status goedgekeurd zodra de betreffende webshop de aankoop heeft goedgekeurd. Hoe lang dit duurt, verschilt per webshop. Sommige webshops keuren de aankopen binnen enkele dagen, terwijl het bij andere webshops enkele weken kan duren. De aankoop van een reis wordt bijvoorbeeld pas maanden NA het reizen gekeurd.

Waarom is de korting voor mijn aankoop afgekeurd?
Soms wordt de korting voor een aankoop door de betreffende webshop afgekeurd. Wellicht heeft u uw bestelling geretourneerd, tussentijds gewijzigd of geannuleerd. Wanneer dit niet het geval is gebruikt u hiervoor het online supportformulier. Houd uw aankoopbewijs ook bij de hand. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop is afgekeurd. Let op: de korting is nooit gegarandeerd. Wij doen er alles aan om uw korting alsnog te claimen, maar kunnen dit niet garanderen. 

Waarom is mijn aankoop niet zichtbaar in mijn account?
Is een aankoop na 4 uur niet geregistreerd in jouw account? Check dan of u aan de volgende voorwaarden heeft voldaan: 

  • U bent aangemeld bij VOORDEELplatform en heeft ingelogd op de website voordat u de aankoop ging doen
  • U bent via de link op VOORDEELplatform naar de betreffende webwinkel gegaan en heeft uw bestelling geplaatst
  • De bestelling/order is niet gewijzigd en u heeft geen contact gehad met de webwinkel om de bestelling aan te passen of te annuleren. Bij wijziging van de bestelling kan het namelijk zijn dat de webwinkel een nieuwe order aanmaakt en de registratie via VOORDEELplatform komt te vervallen
  • De instellingen op uw computer voldoen aan de gestelde eisen
  • Uw aankoop voldoet aan de voorwaarden van de webshop

Heeft u aan bovenstaande voorwaarden voldaan en is een aankoop niet zichtbaar in uw account? Laat dit dan binnen 30 dagen na aankoop aan ons weten. U gebruikt hiervoor het online supportformulier. Houd uw aankoopbewijs ook bij de hand.

Hoe kan ik een niet-geregistreerde aankoop melden?
Wanneer een aankoop na 4 uur niet zichtbaar is in uw account, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de registratie. We willen graag voor u uitzoeken wat het probleem is. Wilt u een niet-geregistreerde aankoop aan ons doorgeven? U gebruikt hiervoor het online supportformulier. Houd uw aankoopbewijs ook bij de hand. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop niet is geregistreerd in uw account.

Ik heb een vraag en/of klacht over een product dat ik via VOORDEELplatform heb gekocht. Wat moet ik doen?
Aankopen worden gedaan bij de aangesloten webshops. Wij verkopen zelf geen producten en kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor producten die worden geleverd door derden. Bij vragen en/of klachten over aangekochte producten verwijzen we u dan ook door naar de betreffende webshop. Neem contact op met de webshop om het probleem op te lossen.

Hoe vind ik mijn favoriete webshops snel terug op VOORDEELplatform?
Plaats webshops, die u graag nog eens wilt bezoeken, in uw persoonlijke lijst met Favoriete shops op VOORDEELplatform en u vindt ze altijd snel terug. Hoe doet u dit? Op de kortingspagina van elke aangesloten webshop op VOORDEELplatform staat bovenin, direct rechts van de naam van de webwinkel, het favorieten icoon. Klik op dit icoon en de shop wordt toegevoegd aan uw persoonlijke lijst met favoriete webshops op VOORDEELplatform. Een overzicht van uw favoriete shops vindt u in uw account opVOORDEELplatform (‘Favorieten’).

Snel op categorie op shops zoeken op VOORDEELplatform kan ook met de zoekfunctie rechtsboven in het scherm of ga naar het alfabetisch overzicht van de webshops. 

Kortingscodes en acties

Wat is een kortingscode?
Met kortingscodes kunt u geld besparen op uw online aankopen. Een kortingscode vertegenwoordigt een bepaalde korting in euro's of een kortingspercentage. Kortingscodes zijn een simpele manier om minder te betalen voor online aankopen.

Hoe werkt een kortingscode?
Gebruik maken van een kortingscode en minder betalen voor uw online aankopen is heel simpel. Als u online een bestelling plaatst, wordt tijdens het plaatsen van de order gevraagd of u een kortingscode - ook wel actiecode, vouchercode, promotiecode of voordeelcode genoemd - heeft. Vul de kortingscode hier in en de korting wordt direct in mindering gebracht op het totale orderbedrag.

Waar vind ik kortingscodes en acties op VOORDEELplatform?
Alle kortingscodes en acties vindt u hier. Met de zoekbox op deze pagina kunt u makkelijk zoeken naar beschikbare kortingscodes en acties. De beschikbare kortingscodes en acties staan ook vermeld bij de betreffende shop in het overzicht met webshops. Als u bent aangemeld bij VOORDEELplatform ontvangt u ook regelmatig nieuwe kortingscodes & acties per e-mail.

Kan iedereen gebruik maken van de kortingscodes & acties op VOORDEELplatform?
Kortingscodes en acties op VOORDEELplatform zijn gratis en voor iedereen. U hoeft zich niet aan te melden of in te loggen op de website om de kortingscodes te kunnen gebruiken. Maar indien u een account heeft op VOORDEELplatform profiteert u wel van EXTRA korting! U ontvangt namelijk van VOORDEELplatform korting op uw online aankopen en met de kortingscodes krijgt u nog eens extra korting!

De kortingscode werkt niet. Wat nu?
Werkt een kortingscode van VOORDEELplatform niet? Laat het ons weten. Uw feedback helpt ons om de website en de vermelde kortingscodes up-to-date te houden. Kortingscodes die zijn verlopen of niet werken, kunt u aan ons doorgeven via contact@voordeelplatform.nl.

Betalingen

Wanneer kan ik uitbetaling aanvragen?
U kunt uitbetaling aanvragen als het totale tegoed in uw account op VOORDEELplatform €5,- of meer bedraagt. In het totale tegoed worden alleen aankopen meegerekend die de status goedgekeurd hebben. U bent niet verplicht om uw tegoed direct te laten uitbetalen zodra u het minimum uitbetalingsbedrag heeft bereikt. U kunt het ook laten staan in uw account en pas bij een hoger bedrag laten uitbetalen. Tegoeden komen enkel te vervallen als u gedurende een aaneengesloten periode van meer dan 1 jaar niet actief bent geweest op VOORDEELplatform of in het geval van misbruik. Opgebouwde goedgekeurde tegoeden worden overgemaakt naar een bankrekening die bij een Nederlandse bank geregistreerd is.

Worden er kosten in rekening gebracht als ik uitbetaling aanvraag?
Ja, voor de uitbetaling van een tegoed op VOORDEELplatform wordt € 0,75 administratiekosten in rekening gebracht. Deze kosten worden in mindering gebracht op het uit te betalen tegoed.

Is er een minimum uitbetalingsbedrag?
Ja, uitbetaling is mogelijk zodra uw tegoed €5,- of meer bedraagt wanneer u deelnemer bent VOOR 14 juli 2017. Wanneer uw account na deze datum is aangemaakt kunt u uitbetalen vanaf €20,-. In het totale tegoed worden alleen aankopen meegerekend die de status goedgekeurd hebben. Voor tegoeden onder de limiet kan geen uitbetaling worden aangevraagd.

Hoe lang duurt het voordat ik het tegoed op mijn bankrekening heb staan?
Uitbetalingsaanvragen worden door VOORDEELplatform binnen een week verwerkt. Binnen enkele dagen na verwerking van de aanvraag wordt het tegoed bijgeschreven op de bankrekening van de gebruiker.

Ik heb een uitbetaling aangevraagd, maar mijn tegoed nog niet ontvangen. Hoe kan dat?
De termijn voor het verwerken van een uitbetalingsaanvraag is maximaal 1 week. Is deze termijn verstreken en is het tegoed nog niet bijgeschreven op uw rekening? Neem dan contact met ons op en wij proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Technische vragen

Heb ik speciale software nodig om VOORDEELplatform te gebruiken?
Nee, voor het gebruik van VOORDEELplatform is geen speciale software nodig. Alleen een computer met internetverbinding.

Wat zijn cookies en waarom moet ik ze activeren in mijn webbrowser?
Cookies zijn kleine tekstbestandjes die worden opgeslagen op de computer van de gebruiker. Ze registreren welke pagina's op VOORDEELplatform de gebruikers bekijken. We maken gebruik van Google Analytics om een inzicht te krijgen in het gedrag van gebruikers op VOORDEELplatform om hiermee de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Zonder cookies is registratie van uw aankopen niet mogelijk en kan VOORDEELplatform geen korting geven. 

Waarom gebeurt er niets als ik klik op de link naar een webshop?
De website van de aangesloten shop opent in een nieuw browservenster. Kijk in de balk bovenin het scherm of de webshop is geopend. Is de website niet geopend in een nieuw browservenster, dan komt dat waarschijnlijk doordat er een pop-up blocker is geïnstalleerd op uw PC. Verwijder de pop-up blocker in uw browser of voeg www.voordeelplatform.nl toe aan 'vertrouwde websites'. Tegenwoordig hebben ook veel toolbars een ingebouwde pop-up blocker, zoals sommige versies van de Google Toolbar. Zet de pop-up blocker in de toolbar uit om gebruik te kunnen maken van VOORDEELplatform.